reklama

Milujem MHD!!!

Keby za mnou niekto prišiel a povedal by, že si môžem vybrať spôsob dopravy, ktorý budem celý život využívať, jednoznačným výhercom by bolo MHD. Ako ináč si zabezpečíte rýchlu, spoľahlivú a komfortnú dopravu? neodpovedajte :))

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)
Obrázok blogu

Stavím sa že aj vy so mnou zdieľate názor. To, že autobus mešká neraz aj 15-20 minút mi veľmi vyhovuje, lebo aspoň si môžem lepšie obzrieť zastávku, nájsť si čas na romantickú prechádzku a vychutnať pohľad na zamračenú oblohu. Vietor, ktorý dosahuje v nárazoch 9O km/h sa mi jemne pohráva s vlasmi.

Keď už autobus príde, s nadšením doňho nastúpim a sadnem si rovno vedľa veľmi milého človeka, ktorého by možno niektorí menej tolerantní označili za „asociála, ktorý smrdí na celý autobus“. Medzi tých však ja nepatrím, a tak sa vždy nadychujem plnými dúškami vzduchu, ktorý sa len tak zelená.

Škoda že už vyradili Ikarusy, s tými bola zábava. Hneď ako som sa v zime chytil tyče, primrzla mi k nej ruka a potom som sa celú cestu mohol tešiť, kedy si tú tyč konečne zohrejem natoľko, aby som mohol ruku oddeliť.

Najviac mi vyhovuje MHD v lete. Keď sú teploty nad 3O° a v autobuse také, príjemné teplo, porovnateľné s fínskou saunou. Ľudia stoja naukladaný vedľa seba a dotýkajú sa odokrytými časťami tela, čo je pre úchyláka akým som nevypovedateľná slasť. Nedostatok kyslíka mi vôbec nevadí, ba čo viac, považujem to za pozitívum, lebo aspoň nemusím premýšľať.

Čo ale na hromadnej doprave zbožňujem úplne najviac, je novinka: nočná doprava. Nechápem tých pesimistov, ktorí sa mi snažia nahovoriť, že 44,- korún je za jednu cestu, aj keď len na jednu zastávku, priveľa. Mne sa to zdá primerané, pretože tieto špeciálne autobusy predsa strážia ujovia SBS-kári, ktorých stretnete možno, keď týmito spojmi cestujete pravidelne, tak raz do roka. Vďaka tomu chuligáni, ktorí by chceli vystrájať, nemajú žiadnu šancu a sú úplne vyšachovaní. Minule mi dokonca preukázali službu, dopriali mi pofajčiť si ich cigarety, síce iba pasívne, ale nemôžete zas chcieť priveľa. Ako sa hovorí, darovanému koňovi na zuby nepozeraj. Bol som predsa v autobuse.

Nedá mi ešte nepochváliť novú generáciu autobusov a trolejbusov, voľne zvaných vitríny. Síce vyzerajú ako veľké ozruty do ktorých sa naprace kopa ľudí, avšak keď prídete dnu, zistíte že je to tam v podstate veľmi útulné a zmestí sa tam taká menšia spišská rodinka. A aj keď nepatrím medzi "dlháňov", oceňujem, že dizajnéri mysleli aj na hráčov NBA, pre ktorých je tu trojmetrový strop. A pre exibicionistov sú tu miesta pri okne, môžete si tu vystaviť svoje umelecké diela, šperky alebo svoje telo, ste totiž dostatočne osvetlení a zaručene si ponúkaný tovar každý dobre všimne.

Tak aby som to zhrnul, MHD je tým najlepším spôsobom prepravy, o akom sa vám ani nesnívalo. Ceny sú veľmi prívetivé, vzhľadom na komfortnú jazdu, pričom môžete nadviazať kontakty s novými super ľuďmi. Ak by ste náhodou nevedeli s kým sa máte pustiť do reči, skúste s tým čo vám dýcha na krk a vytvoril vám tam rosu.

A navyše, ľudia v nočných spojoch sa správajú veľmi civilizovane, takže by som znížil počet strážcov na polovicu a trochu zdvihol cenu, nech je zábava...



 

Juraj Pekár

Juraj Pekár

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent vysokej školy s triezvym pohľadom na svet. Moje vízie sa niekedy môžu zdať nereálne. Vtedy sa treba pozrieť ešte raz. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu